Nou vaixell insígnia

LA NECESSITAT D’UN NOU VAIXELL

Des de fa un temps, la duresa de les missions de recerca i rescat al Mediterrani central han posat de manifest la necessitat d’incorporar a la flota un vaixell més gran a la flota.

El remolcador Open Arms, en els més de 50 anys d’existència, ha navegat l’equivalent a més de 2 voltes al món en missions humanitàries al Mediterrani central des que li vam donar una segona vida amb la seva incorporació a la flota humanitària el 2017 i, el més important, ha rescatat a més de 7.300 persones al mar.

Nou vaixell insígnia

Tot i això, ha sorgit la necessitat de tenir un vaixell més gran que pogués afrontar amb major seguretat les missions al mar a causa de les creixents dificultats a les que ens enfrontem allà. Enguany, el nombre de persones que han perdut la vida al Mediterrani intentant arribar a Europa ha superat els 1.555 segons l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM).

Davant aquesta necessitat, Enrique Piñeyro, filantrop argentí que va iniciar la seva estreta col·laboració amb Open Arms a través de l’ONG Solidaire que dirigeix (amb vols humanitaris a l’Índia i a Moçambic), s’ha sumat a la nostra missió al mar amb la cessió a l’organització del vaixell “Open Arms Uno”. 

CARACTERÍSTIQUES DE “L’OPEN ARMS UNO”

L’ “Open Arms Uno” va ser construït a Noruega l’any 2000. El nou vaixell té més de 66 metres d’eslora (longitud), 15 metres de mànega  (amplada), un tonatge 4 vegades superior al vell remolcador “Open Arms” i una  coberta de 353 metres quadrats en la que pot aterrar un helicòpter en cas  d’emergència i evacuació. 

Es un vaixell dissenyat per realitzar tasques de salvament massiu, tindrà a bord 4 llanxes semirígides, també conegudes com a RHIB, i ens permetrà acollir a unes 300 persones, un número que, en cas d’emergència i sense posar en perill les condiciones del vaixell, podria ampliar-se. A més a més, compta amb 31 places per a la tripulació i un hospital amb més de 26 llits.

Necessitem la vostra ajuda

L' “Open Arms Uno”, un vaixell preparat pel rescat massiu al mar, ens ajudarà a rescatar amb seguretat a més persones i a protegir les vides de més persones vulnerables i complir amb l’obligació que té qualsevol embarcació o persona que es creui amb vides en perill al mar, tal com estipula la Llei del mar i els convenis internacionals. 

Però els costos d’operació d’“Open Arms Uno” seran més grans. Per aquesta raó, ara més que mai, necessitem la teva empenta i ajuda per seguir complint amb el compromís de no deixar cap vida a la deriva.

Ens ajudes?

Subscriu-te

Et mantindrem al dia del que fem